Služby

Odhlučnění podlahy v autě – kdy je to nezbytné?


Ačkoliv první autorádia se začala objevovat již ve dvacátých a třicátých letech dvacátého století. K tomu, aby se stala běžnou výbavou každého vozu bylo nutno urazit ještě dlouhou cestu, v Evropě pak o něco delší než ve Spojených státech. Podoba autorádií se měnila od lampových přijímačů určených pro automobily, které byly spíše kuriozitou a výsadou těch nejbohatších, přes tranzistorová rádia (některým byla posléze přidána schopnost přehrávat LP desky), přehrávače magnetofonových kazet a CD disků či přístroje schopné přehrávat mp3 soubory z externích médií až po komplexní zábavní systémy s možností připojení k internetu, které jsou standardem dnes.

0.-úvod

Majitelům vozů dnes ale rozhodně nejde jen o počet funkcí, kterými jejich zábavní systém disponuje. Stejně důležitá je i kvalita, v našem případě zvuku. Automobilky se poptávce po co nejlepším posluchačském zážitku snaží vyhovět, někdy je ale třeba jim trochu pomoci. Prvními kroky při zlepšování zvuku v interiéru auta bývá výměna reproduktorů a vytlumení dveří. Poté je ale třeba postarat se i o hluk přicházející ze spodní části a pokusit se odhlučnit podběhy a podlahu. Kdy je to potřeba? A jak na to?

1.-Podběhy-na-prvním-místě
 

Podběhy na prvním místě

Jízda auta vytváří díky přenosu energie ve směru od silnice k podvozku auta vibrace, které v podobě slyšitelného zvuku snižují komfort řidiče i cestujících. Bojovat s ním lze prostřednictvím odhlučnění jednotlivých částí vozu a mimo jiné i podlahy. Než se do ní ale pustíte, bude třeba abyste věnovali pozornost podběhům a jejich odhlučnění, jelikož bez tohoto kroku nebude vlastní úprava podlahy nikdy účinná tak, jak bychom chtěli. Odhlučnění by se mělo týkat předních a zadních podběhů i podběhů karoserie. Na plastové podběhy kol je vhodné aplikovat anti-vibrační materiál StP Anticor L a poté VBF Noise Neoprene 6. První vrstva bude potlačovat vibrace plastových podběhů kol, druhá bude potom odrážet hluk od kol. Vibrace se samozřejmě šíří i po kovové karoserii a na podběhy karoserie je proto vhodné aplikovat materiál s označením StP Bomb Aero, který vibrace velmi účinně tlumí. Při montáži je důležité nezapomenout na kvalitní odmaštění ploch, na které budou jednotlivé materiály aplikovány.

2.-Vlastní-odhlučnění-podlahy
 

Vlastní odhlučnění podlahy

Ve chvíli, kdy je postaráno o podběhy, je možné přistoupit k vlastnímu odhlučnění podlahy. Mezimotorový prostor a prostor v první třetině vozu, pod nohama k sedačce, kvalitně odhluční již zmíněný materiál StP Bomb Aero. Tento materiál se skládá ze samolepící vrstvy, polymerní vrstvy a hliníkové fólie. Výborně pohlcuje rezonance i akustické vlny, je velmi flexibilní, teplotně odolný a nehořlavý. Materiál se navíc snadno instaluje. Na zbytek podlahy je možno použít materiál StP Black Gold. Použití tohoto materiálu na celou plochu podlahy je úspornější variantou, v mnoha případech však dostatečně kvalitní. Berete-li odhlučnění vozu vážně, jako další krok zařadíte pravděpodobně odhlučnění zavazadlového prostoru. To je již však námět na samostatnou kapitolu.

Odhlučnění podlahy v autě – kdy je to nezbytné?
Ohodnoťte příspěvek